<<předchozí  Kdo jsme   další >>

PEPA - PRAHA

            

 K motorkám jsem se asi jako většina dostal přes kamaráda... O letních prázdninách v roce 1999 mi kamarád půjčil Simsona S51 Enduro a hned jsem byl ohromen a uchvácen. Úžasná síla, zátah a pocit svobody byl naprosto jedinečný.
O rok později jsem si udělal řidičák skupiny "A" a ke svým 17. narozeninám jsem s velikou slávou dostal od rodičů Jawu 350 Kejvačku z roku 1961, se kterou za svých mladých let sjezdili téměř celou ČSSR.
To se psal podzim roku 2000, kdy už Kejvačka asi 10let stála v garáži. Tudíž přes zimu mě na ní čekala spousta práce a na dvakrát (mechanik nebyl z nejšikovnějších :o) absolvovaná GO klikového hřídele. Na jaře 2001 jsem ale vyrazil na první vyjížďku a cítil se jako král silnic! Po dvou letech strávených s Kejvačkou jsem našetřil na černou Jawu 350/ 639 - kotoučová brzda, otáčkoměr, blinkry, to bylo něco! :o) Ta mi vydržela jednu sezónu,asi 8.000km a první výlety s rodícím se VSJ. Výkon a jízdní vlastnosti už prostě nebyly dostačující a tak přišla na řadu Yamaha FZR 600. Moc rád na tuto motorku vzpomínám. Po Jawce tak krásně "nezvladatelný" výkon 93ps, max. rychlost +/- 230km/hod, 0- 100km/hod za cca 4,5sec... Málo která plechovka mi ujela. 3 roky jsem s ní jezdil bez jediné závady. Pouze nešťastnou kombinací zhoršených adhezních podmínek, na plátno sjetou zadní pneu a VLASTNÍ BLBOSTÍ jsem měl drobnější hightsider, kdy na nájezdu na libeňský most jsem skončil cca 3m před rozjetou tramvají. Naštěstí v tomto úseku jezdí tramvaje velice pomalu... Asi zajímavá podívaná pro cestující. :o) Motorka to odnesla proraženým víkem motoru, tzn. olej na silnici (=> trapný návrat domů dodávkou), poškozenýma kapotama, páčkou brzdy a blinkrama, nic hrozného... Jak už to tak bývá u všech motorek, po čase mě tenhle točivej čtyřválec přestal bavit a tak jsem se začal poohlížet po něčem jiném. Uvažoval jsem o GSX-R 750, TL 1.000, SV 650/ 1.000, ale nakonec jsem došel k závěru, že to jsou zase jen silnice a tak na jaře 2007 mi v garáži stál krásnej černej supermotard Husqvarna SM 610e. Tahle motorka se mi vždycky moc líbila, super zátah odspodu, dunivý zvuk, při zavření plynu ve vyšších otáčkách střílení do výfuků= vystrašený chodci. Byla s ní sranda, ale... Téměř jakýkoliv náhradní díl pouze na objednání až z Itálie- termín dodání cca 4- 6 týdnů, pohodlí při delší jízdě žádné, utrpení v rychlostech nad 120km/hod, malá nádrž- dojezd cca 130km,...
V květnu 2007 pak pod vlivem nostalgie, vzpomínek a stránek VSJ jsem opět začal pokukovat po Jawě 350 a v červnu jsem již byl hrdým majitelem tohoto kouzelného čmoudícího stroje Jawa 350/640 Red Style. I když Jawa nedosahuje šílených rychlostí, zatáčky se na ní nedají projíždět s kolenem u země nebo se zadním kolem ve smyku, tak prostě má něco do sebe. Jawa pro mě není z nouze ctnost, ale srdcová záležitost! Jak mi to dřív přišlo strašné, tak si teď to startování nohou, nutná údržba a opravy, cestovní rychlost 80km/hod, dvoutaktní kouř z výfuků,... děsně užívám!

Zase začínám s Jawou a moc mě to baví. Po prodeji Husky mám v garáži trochu místa, tak opět uvažuju o něčem silnějším. Začíná mi chybět to "Vruuuuum" a zrychlení. :o) Zatím není nic rozhodnuté, ale adepti jsou CBR 900 RR, VTR 1.000F a R6... Mít větší garáž, tak Jawa 650 by se mi taky líbila.
 

 

pepa.v6@seznam.cz

 

jméno: Pepa přezdívka: --- rok naroz.: 1983 moto: Jawa 350/ 639 r.v.: 1991, Yamaha FZR 600 3he r.v.: 1991,

Husqvarna SM 610e r.v.: 1999, Jawa 640 Red Style r.v.: 1992 Jawaři: Praha

povolání: přijímací technik v autoservisu VolksWagen další záliby: auto/ moto, filmy hrady & zámky, spánek,.. Pozn.Ve VSJ je od: dubna 2008