
K
motorkám jsem se asi jako většina dostal přes kamaráda... O letních
prázdninách v roce 1999 mi kamarád půjčil Simsona S51 Enduro a hned jsem byl
ohromen a uchvácen. Úžasná síla, zátah a pocit svobody byl naprosto
jedinečný.
O rok později jsem si udělal řidičák skupiny "A" a ke svým 17. narozeninám
jsem s velikou slávou dostal od rodičů Jawu 350 Kejvačku z roku 1961, se
kterou za svých mladých let sjezdili téměř celou ČSSR.
To se psal podzim roku 2000, kdy už Kejvačka asi 10let stála v garáži. Tudíž
přes zimu mě na ní čekala spousta práce a na dvakrát (mechanik nebyl z
nejšikovnějších :o) absolvovaná GO klikového hřídele. Na jaře 2001 jsem
ale vyrazil na první vyjížďku a cítil se jako král silnic! Po dvou letech
strávených s Kejvačkou jsem našetřil na černou Jawu 350/ 639 - kotoučová
brzda, otáčkoměr, blinkry,
to bylo něco! :o) Ta mi vydržela jednu sezónu,asi 8.000km a první výlety s
rodícím se VSJ. Výkon a jízdní vlastnosti už prostě nebyly dostačující a tak
přišla na řadu Yamaha FZR 600. Moc rád na tuto motorku vzpomínám. Po
Jawce
tak krásně "nezvladatelný" výkon 93ps, max. rychlost +/- 230km/hod, 0-
100km/hod za cca 4,5sec... Málo která plechovka mi ujela. 3 roky jsem s ní
jezdil bez jediné závady. Pouze nešťastnou kombinací zhoršených adhezních
podmínek, na plátno sjetou zadní pneu a VLASTNÍ BLBOSTÍ jsem měl drobnější
hightsider, kdy na nájezdu na libeňský most jsem skončil cca 3m před
rozjetou tramvají. Naštěstí v tomto úseku jezdí tramvaje velice pomalu...
Asi zajímavá podívaná pro cestující. :o) Motorka to odnesla proraženým víkem
motoru, tzn. olej na silnici (=> trapný návrat domů dodávkou), poškozenýma kapotama, páčkou brzdy a blinkrama, nic hrozného... Jak už to tak bývá u
všech motorek, po čase mě tenhle točivej čtyřválec přestal bavit a tak jsem
se začal poohlížet po něčem jiném. Uvažoval jsem o GSX-R 750, TL 1.000, SV
650/ 1.000, ale nakonec jsem došel k závěru, že to jsou zase jen silnice a
tak na jaře 2007 mi v garáži stál krásnej černej supermotard Husqvarna SM
610e. Tahle motorka se mi
vždycky
moc líbila, super zátah odspodu, dunivý zvuk, při zavření plynu ve vyšších
otáčkách střílení do výfuků= vystrašený chodci. Byla s ní sranda, ale...
Téměř jakýkoliv náhradní díl pouze na objednání až z Itálie- termín dodání
cca 4- 6 týdnů, pohodlí při delší jízdě žádné, utrpení v rychlostech nad
120km/hod, malá nádrž- dojezd cca 130km,...
V květnu 2007 pak pod vlivem nostalgie, vzpomínek a stránek VSJ jsem opět
začal pokukovat po Jawě 350 a v červnu jsem již byl hrdým majitelem tohoto
kouzelného čmoudícího stroje Jawa 350/640 Red Style. I když Jawa
nedosahuje šílených rychlostí, zatáčky se na ní nedají projíždět s kolenem u
země nebo se zadním kolem ve smyku, tak prostě má něco do sebe. Jawa pro mě
není z nouze ctnost, ale srdcová záležitost! Jak mi to dřív přišlo strašné,
tak si teď to startování nohou, nutná údržba a opravy, cestovní rychlost
80km/hod, dvoutaktní kouř z výfuků,... děsně užívám!
Zase začínám s Jawou a moc mě to baví. Po prodeji Husky mám v garáži trochu
místa, tak opět uvažuju o něčem silnějším. Začíná mi chybět to "Vruuuuum" a
zrychlení. :o) Zatím není nic rozhodnuté, ale adepti jsou CBR 900 RR, VTR
1.000F a R6... Mít větší garáž, tak Jawa 650 by se mi taky líbila.

pepa.v6@seznam.cz
|
jméno:
Pepa
přezdívka:
---
rok naroz.:
1983
moto:
Jawa 350/ 639
r.v.:
1991,
Yamaha FZR 600 3he
r.v.:
1991,
Husqvarna SM 610e
r.v.:
1999,
Jawa 640 Red Style
r.v.:
1992 Jawaři:
Praha
povolání: přijímací
technik v autoservisu VolksWagen
další
záliby: auto/ moto,
filmy hrady & zámky, spánek,.. Pozn.Ve
VSJ je od: dubna 2008 |